joi, 10 ianuarie 2013

Ziua Mamei si Ziua Tatalui in Romania





In Romania, in lipsa unei sarbatori distincte, ziua a de 8 martie era si Ziua Femeii si Ziua Mamei.
Ziau Tatalui nu s-a sarbatorit pana acum, sau poate nu stiu eu.
In 2009, in urma unei initiative a Alianței Antidiscriminare a Tuturor Tăticilor (TATA), a fost adoptata Legea nr. 319/2009 pentru instituirea Zilei mamei si a Zilei Tatalui. Conform prevederilor acestei legi, s-a stabilit ca Ziua Mamei se va sarbatori in prima duminica a lunii mai, iar Ziua Tatalui in a doua duminica a lunii mai.
Anul acesta, 2013, Ziua Mamei va fi pe 5 mai, iar Ziua Tatalui va fi pe 12 mai.
Ziua mamei este sarbatorita, pe glob, in majoritatea statelor, in a doua duminica a lunii mai. Tari ca Italia, Japonia, SUA, Australia, Olanda, Belgia, Canada, Germania ... sarbatoresc aceasta zi in a doua duminica a lunii mai. 
Ziua Tatalui pe glob nu este o data unanima a mai multor tari, fiecare avand o zi diferita pentru aceasta sarbatoare. De exeplu in Italia, Spania, Portugalia este stabilita data de 19 martie, in Germania de Inaltarea Domnului, in Austria si Belgia in a doua duminica la lunii iunie, in Franta, SUA, Mexic, Canada, Grecia, Ungaria, etc. in a treia duminica din luna iunie ... si mai sunt si altele. 

Eu una nu pot decat sa ma bucur pentru aceasta initiativa si stabilirea unei zile nationale a mamei, respectiv a tatalui. Nu mai vorbim de o sarbatoare importata ci a noastra. De multe ori imi puneam intrebari de 8 Marie - Ziua Femeii daca e corect sa o numim ziua mamei. 8 Martie e o zi "castigata" de femei, de toate femeile si nu ar fi corect sa le-o "furam". Pe de alta parte parintii ambii contribuie la cresterea si dezvoltarea copiilor, o astfel de zi cred eu ca ar putea avea drept scop consolidarea relatiei mama/tata-copil si ar oferi ocazia copiilor de a-si exprima dragostea si respectul pentru parintii lor.

Eu, sincer, am aflat de aceste doua zile anul trecut, dupa luna mai si mi-am propus ca din acest an sa-i obisnuiesc pe ai mei copii cu aceste sarbatori. Ce spuneti? Credeti ca reusim, pana in luna mai, sa raspandim aceasta "veste"?; unii poate stiu, altii poate da. Si nu numai sa raspandim, dar sa si sarbatorim impreuna in aceste doua zile, Ziua Mamei si Ziua Tatalui. Nu este obligatoriu, dar aceste doua zile, alaturi de Ziua Copilului, Ziua Familiei pot avea o influenta pozitiva in relatiile de familie mama-copil-tata. Atatia ani am avut doar cateva sarbatori in care era implicata familia, incat orice import ni s-a parut frumos si bine venit.
Prin urmare de considerati ca aceste doua zile, Ziua Mamei si Ziua Tatalui merita sa fie sarbatorite, merita o atentie deosebita din partea noastra si a copiiilor nostri, ne vom intalni virtual, sau nu numai, sa sarbatorim impreuna.
Mi-ar place sa va citesc parerea intr-o postare pe blogul vostru sau intr-un comentariu.
Multumesc!

Nu uitati de concursul nostru Amintiri si dorinte!

10 comentarii:

  1. ziua fetitei mele este pe 8 mai o mare bucurie ,o vom tine intro sarbatoare totala de pe 5 pana pe 12 ..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O foarte frumos Claudia. Inseamna ca ne vedem in mai sa sarbatorim impreuna.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Ma bucur sa te vad incantata Beatrice. Ne vedem la sarbatoare, da?

      Ștergere
  3. Habar nu am avut de asta! Ma bucur!!! Ce fain!!!
    Multumim Alina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa aud vorbele astea Meggy! Si abia astept sa sarbatorim. Ai mei copii au fost foarte incantati.

      Ștergere
  4. nu stiam nici eu, dar e foarte buna initiativa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu ma gandeam la fel; iata ca se intampla si lucruri frumoase si depinde de noi sa le mentinem si sa le punem in valoare.

      Ștergere