joi, 17 ianuarie 2013

Sarim ața - Joc pentru copii

Le-am aratat copiilor jocul ce imi placea cel mai mult in copilarieș si asta pentru ca eram campioana ;)) (vai de vecinii mei de la etajul de jos ;))). Nu-mi amintesc toate posibilitatile, doar cateva, dar e suficient pentru copii pentru amuzament dar si pentru exercitiul fizic.
De regula e nevoie de 3 jucatori, doi sa tina ața (care e un elastic) si unul sa sara. Cand cer ce sare greseste este inlocuit de unul ce tine ata. Eu le-am pus elasticul pe doua scaune (asa ma jucam eu in casa cand eram mica ... repetam ;))).


Si cateva scheme

numaratul de la 1 la 4, care apoi se putea repeta



si mai jos o alta schema, dar nu imi amintesc exact cursul jocului



Voi ati jucat asa ceva in copilarie?
Isi mai aminteste cineva cum incepea si care erau exercitiile?

Seara frumoasa! 



8 comentarii:

  1. Inteleg ca ati facut miscare ! :) Super, eu nu am prins, a fost dupa ce am crescut ! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, da , la noi se numea " elastic"
    Am jucat ultima oara inainte de Craciun cand a fost mama la noi, distrandu-mi copiii cu abilitatile mele acrobatice :) iar penultima oara acum... 10 ani... :O

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu mai stiu daca avea o alta denumire la noi. Nu mai stiu cum era finalul, tu iti amintesti?

      Ștergere
  3. Era ceva incalcit tare :)
    Trebuiau cumva sa fi in mijlocul X-ului facut de laturi in mijloc si sa sari. Mi-aduc aminte ca 9 - le era cel mai greu :))

    RăspundețiȘtergere
  4. si la noi tot elastic ii zice :)

    primele imagini exemplificate de tine se numesc sticlaria(sti-cla-ri-a), urmatoarele imagini, din cate imi amintesc, era numaratoarea si partea cu elasticul unul peste altul era numarul 3 parca.
    mai stiu papucul(iesi papucule de sub pat, iesi papucule iesi, sa mananci si tu ciresi, iesi papucule iesi).

    o alta alternativa la joc, era arabela - e nevoie de 2 persoane care sa tina elasticul in mana si sa faca diferite "incalcituri" iar a3-a persoana trebuia sa treaca prin sau peste elastic fara sa il atinga :)

    e si jocul meu favorit, la fel si saritul corzii :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi amintesc si eu ceva cu incalciturile.
      Dar acum mi-am amintit alt joc. Se joaca in doi; unul tine o ata/elastic si celalalt face diverse incalcituri cu el tot cu mainile/degetele.
      Acum copiii am preseaza sa-mi tot amintesc jocuri din copilaria mea ;))

      Ștergere
  5. daa, imi placea si jocul acela. suntem norocosi ca am avut o copilarie frumoasa, plina de jocuri! daca imi mai amintesc jocuri o sa iti mai spun. pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Vai ce frumos !...Doamne ce amintiri ! Stiu ca era campionat, nu alta ! Dar nu mai stiu ce spuneam , ca era o adevarata enciclopedie "elasticul " ! Stiti pe undeva , o filmare cu jocul "elasticul "? Tare mult as vrea sa-mi invat fetita ! Multumesc !

    RăspundețiȘtergere