vineri, 24 ianuarie 2014

Avem un vulcan în casă!

Aveam de fapt doi vulcani, dar unul am uitat să îl pozez, a fost dus la școală la o prezentare și Denissa a uitat să-l ia acasă. Nu-i problemă, ne descurcă și cu unul singur, nu? Acest vulcan a fost realizat de Edi la un atelier de creație, un atelier numit - Atelierul de științe. I-am înscris pe amândoi la două ateliere, unul e sâmbătă dimineață și al doilea duminică dimineață. Am simțit eu că eu nevoie și de altceva, nu numai ce facem noi acasă, eu nevoie să iasă din rutină (și da, la noi parcă e un atelier non-stop, tot timpul face câte ceva). Cu această ocazie îmi planific și eu proiecte personale, cum ar fi să pictez, să decorez, cât timp ei sunt acolo. Când sunt acasă și fac ceva, e obligatoriu să fie și ei implicați J



Dar hai să vorbim despre vulcanul din casă. El are la bază o sticlă de jumătate pe care o lipiți pe un carton. Sticla o înfășurați în ziar/ sau hârtie pe care o lipiți cu aracet (sau îmbibați ziarul în aracet și mergeți pe tehnica papier mache. După ce ați pus ziare peste sticlă și ați format ca un munte, îl decorați cu hârtie creponată sau îl pictați cu acrilice. Dacă alegeți să folosiți hârtia creponată, trebuie să-i dați un lac deasupra (așa îl făcusem pe al Denissei, dar v-am spus că a rămas la școală și nu îl pot posta) sau mai dați o mână de aracet în care puneți puțină culoare, să iasă totuși colorat ca un munte. Dacă folosiți acrilice nu cred ca mai e nevoie de altceva. Apoi decorați muntele cu crengi uscate, coji de nucă, pietre, etc.


Cum facem totuși vulcanul să erupă? În sticla de plastic puneți 4 lingurițe de bicarbonat de sodiu (alimentar); separat în altă sticlă puneți un strop de săpun lichid, colorant (eu am pus violet de gențiana și a ieșit un vulcan mov J) și cantitate egală de oțet și apă călduță (eu am pus jumătate de sticlă oțet și jumătate apă caldă, deci câte 250 ml de fiecare). Am testat cu mai puțin oțet și bicarbonat, dar nu a erupt așa spumos cum își dorea copiii, prin urmare am mărit cantitățile ce oferă spumă multă. 


Cam cu asta ne delectăm noi. Voi cu ce vă distrați?

P.S. Nu uitați de concursul nostru Amintiri și dorințe!

7 comentarii:

  1. Foarte frumos! Ne-am jucat și noi săptămâna trecută cu oțet și bicarbonat! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumim Simona! La noi e primul proiect mai serios :)

      Ștergere
    2. Noi ne-am jucat doar :) Poate mai tarziu vom incerca si noi vulcanul.

      Ștergere
  2. ce frumos! tare interesant pentru copii!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si noi facem des vulcani, dar in cescute si pahare. Inca nu ne-am invrednicit la un proiect mai amplu, desi e in plan

    RăspundețiȘtergere
  4. waw.Ce tare a iesit.Cand am vazut pozele chiar ma intrebam cum la-ti facut sa erupa ...Nu ma gandema ca este o solutie atat d ela indemana oricui.Multumim pentru...reteta :)

    RăspundețiȘtergere