duminică, 10 noiembrie 2013

Ghid de fericire pentru începători de Ștefana Balan



Există o astfel de carte, da! Este scrisă de Ștefana Balan pe care o puteți găsi pe blogul ei sau pe pagina de facebook. Pe Ștefana am cunocut-o în liceu; nu am avut prea multe activități comune prin urmare fiecare a mers pe drumul ei și nu am ținut legătura. Acum ceva timp ne-am reîntâlnit, virtual, și mă bucur foarte mult (mai ales după ce am citit această carte). Din descriere, nu m-a atras atât de tare; nu știu de ce nu m-a atras NLP-ul și tot ce s-a învârtit în jurul acestui cuvânt. Dar, și aș scrie un mare dar, în urma acestui mic "Ghid de fericire" mi-am dat seama că tot ce am aplicat eu de când mă știu este tot NLP. Culmea, nu? Am respins tot ce ținea de acest cuvânt, orice curs, carte, articol, dar totuși am aplicat J. Tot ceea ce am făcut eu a fost să îmi ascult intuiția, să fac ce îmi place mie și nu ce ar place celorlalți, nu m-am străduit să fiu plăcută, din contră sunt directă, uneori chiar dură în exprimare și nu prea pe placul multora (care probabil așteptau să le spun da când era evident un nu). Dorința de a fi independentă mental și financiar și de a mă documenta foarte bine în domeniile de interes m-au ajutat mult în acest traseu al vieții până în prezent.

"Ghid de fericire pentru începători" este un punct de plecare. Dacă simțiți că nimic nu vă merge, acasă ori la locul de muncă, ori nu sunteți mulțumiți de voi înșivă și vreți să schimbați ceva, vă recomand această carte. Spun că este un punct de plecare pentru că este foarte ușor de parcurs, este relatarea unei experiențe, momente din viața autoarei și ce anume a ajutat-o pe ea să fie mulțumită de ceea ce face, de propria persoană încât sa recomande și celorlalți. La finalul cărții aveți și câteva sugestii pentru a continua în dezvoltarea personală dacă ați prins gustul și/sau simțiți că vreți mai mult pentru propria persoană.

Sunt sigură că multe relatări nu vă vor fi străine deloc. Dar, prinde foarte bine să le citiți undeva, astfel le conștientizați. Eu una m-am regăsit în multe paragrafe din carte, am zâmbit la fiecare pagină pentru că am trăit momente și sentimente asemănătoare. Mi-a prins bine pentru că de multe ori m-am întrebat dacă e bine ce fac și cum fac, dacă nu cumva sunt puțin egoistă să mă gândesc și la binele și mulțumirea personală (parcă aveam mustrări de conștiință când mi se întâmpla ceva bun), dar totuși am continuat în stilul meu. Mi-a prins bine să văd că mai sunt persoane care gândesc asemănător mie. Capitolul despre relația cu ceilalți și șantajul emoțional și cel despre copii au fost aproape de sufletul meu și m-am bucurat foarte mult să-mi regăsesc propriile gânduri. Am prins ceva curaj în a continua ce am început, în urma unor paragrafe din mai multe capitole și anume, să îmi exprim entuziasmul de a împărtăși din experiența proprie sau din ceva ce aflu/citesc, mai mult în scris. Asta mă va ajuta să nu mă mai încarc negativ în urma unor discuții cu persoane care poate nu sunt pregătite pentru o anume informație sau pur și simplu nu sunt pregătite să schimbe ceva în viață, să iasă din starea de comoditate care nici ea nu le aduce mulțumire, dar le este frică să schimbe ceva. După astfel de discuții ies demoralizată și cu etichete puse, nu de mine ci chiar de interlocutorul pe care doresc să îl ajut.

Dacă ați citit această carte, mi-ar place să aud și părerea voastră. Dacă nu ați citit-o, dar am reușit într-o proporție cât de mică să vă insuflu dorința de a o avea, prin ceea ce am scris, intrați la Ștefana pe blog sau pe pagina ei de facebook și veți găsi acolo informații cum o puteți achiziționa. Ba mai mult, pe blogul Ștefanei veți găsi articole ce vă pot ajuta în acest demers al dezvoltării personale.

Duminică frumoasă! 

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu