vineri, 28 februarie 2014

Cum realizăm felicitări și mărțișoare cu ajutorul șervețelelor


Sunt sigură că inii dintre voi ați mai văzut tehnica aceasta și știți despre ce e vorba. Dar m-am gândit eu că, dacă tot vă pun în cutiile creative de la concursuri șervețele tematice, să scriu și ce puteți face cu ele.

Pentru realizarea unei felicitări sau unui mărțișor aveți nevoie de:
- carton pentru felicitare;
- servețel;
- folie alimentară (din aceea transparentă);
- doua foi de hârtie oarecare sau ziare;
- foarfece;
- fier de călcat.

Pașii sunt următorii:
- puneți o foaie de hârtie la bază (sau ziar)
- seasupra cartonul pentru felicitare
- decupați șervețelul cu imaginea pe care o doriți (să se încadreze frumos pe carton)
- despărțiți straturile șervețelului și păstrați ultimul strat (cel cu model)
- puneți folia alimentară peste carton
- peste folie puneți șervețelul
- peste șervețel puneși a doua foaie de hârtie
- călcați cu fierul de călcat
- tăiați surplusul, de șervețel și folie
- mai dați o dată cu fierul.


Alte modele găsiți în postările de anul trecut 

Spor la lucru!


10 comentarii:

  1. Foarte frumos, am lucrat si eu in aceasta tehnica si mi-a placut foarte mult !

    RăspundețiȘtergere
  2. super faza cu folia alimentara. nu o stiam. eu foloseam lipici special pt servetele. multumim pt idee

    RăspundețiȘtergere
  3. Abia mi-am luat fier nou de calcat... sigur nu se lipeste??

    RăspundețiȘtergere
  4. Cris, nu are cum sa se lipeasca daca respecti ordinea operatiunilor. nu am incercat pana acum sa fac felicitari in modul acesta, dar cu fier de calcat, foaie de hartie si plastic am mai lucrat (am lipit un dinozaur gonflabil :D ). Deci, cred ca poti sa folosesti fierul cu toata increderea ;)important e sa nu pui fierul direct pe folia alimentara:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ghiocelul

    Din clăbucii de zăpadă,
    Un ghiocel bucuros
    Scoţând capul spre lumină,
    Se laudă copilăros:

    - Uite aşa, cât sunt de mic,
    Într-un picior mă ridic,
    Mă lupt cu zăpada rece,
    Nici o floare nu mă întrece,

    Sunt un mărţişor râvnit,
    Primăverii,
    Poarta florilor deschid.

    RăspundețiȘtergere
  6. Iti dai seama ca m-a ros asa de rau, incat am riscat... am pus un pliant de la cora dedesubt, materialele in ordine, si am calcat peste hartie de copt. Pe-asta o testasem la margelele termo-adezive, asa ca nu-mi era teama. A iesit chiar interesant, copiii au cascat ochii, sigur le dam gata pe doamne de 8 martie :)). Multumim de idee!

    RăspundețiȘtergere
  7. super! Bravo voua,Cris! si eu vreau sa incerc sapt urmatoare. multumesc pt raspuns ;). e chiar super ideea. eu am dat ieri 5 lei pe un tub de 30 ml cred cu lipici pt tehnica servetelului si s-a dus mai mult de juma'. asa cu folia....sa tot faci felicitari. vreau neaparat sa fac si niste semne de carte primavaratice:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce mă bucur că v-ați descurcat! Deci nu se lipește de fierul de călcat pentru că se calcă peste hărtie. Apoi se taie cu foarfecele surplusul de servețel și dacă e surplus de folie. Eu ami dau iar cu fierul după ce tai surplusul. chiar peste servețel, fără hârtie. Anul trecut am dat peste tot mărțișoare și felicitări lucrate așa și erau foarte analizate :). Anul acesta ne-am băgat la mărțișoare din fimo, nu vă spun ce e la noi. Eu sunt terminată de oboseală :))). Acum sunt la coptor, să vedem ce iese. Și, cu ocazia acestei operațiuni, fimo, am descoperit un nou material de lucrat mărțișoare. De fapt, materialul e vechi, cunoscut, dar acum am descoperit că se pot face și mărțișoare; au făcut spiridușii mei . Abia aștept să vă arăt.

    RăspundețiȘtergere
  9. am facut si noi. ne laudam pe blog cu felicitarile noastre :). ies foarte frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  10. si eu si eu am facut, dar nu felicitari :P. am facut tablouri folosind indicatiile Alinei! Multumesc ff mult Alina! M-ai scapat de o problema maaaaaaaaare. la noi in oras nu gaseam lipici pt tehnica servetelului. acum, datorita tie am rezolvat definitv aceasta problema. Arata super. nu mai apar nici dungi, nic nic. am pus folie deasupra unui placaj, servetel, folie iar si apoi hartie. arata super :)

    RăspundețiȘtergere