sâmbătă, 15 martie 2014

Cine e mai important? Inima sau creierul?


Mi-am propus ca, în fiecare zi, să port astfel de discuții cu ai mei copii. Eu să îi întreb pe fiecare în parte ce gândesc ei, apoi discutăm toți trei (eventual patru) și trasăm concluzii.

Discuția despre inimă și creier am început-o instant, eu eram cu gandul la o carte proaspăt citită și cum Edi era lângă mine, mi-am zis hai să vedem ...

Eu: Edi, cine e mai important, creierul sau inima?
Edi: Inima.
Eu: De ce?
Edi: Pentru că ne ajută să trăim.
Eu: Bravo! Și creierul? El ce face?
Edi: Ne ajută să gândim.
Un alt bravo din partea mea l-a âmbrățișat.

Apare Deni și eu încep cu aceeași întrebare.
Deni: Inima.
Eu: De ce? 
Deni: Pentru că ne dă iubire.
Eu uimită de răspunsul atât de diferit, dar atât de profund. A se nota că fiecare răspuns de-al lor era urmat de un bravo de la mine. Pentru că, din punctul meu de vedere, nu există răspuns greșit ci părerea poate diferi de la o persoană la alta, prin urmare fiecare are adevărul lui.
Eu: Și creierul ce face?
Deni: Cu ajutorul creierului ne imaginăm, el ne ajută în creații.


Ce răspunsuri frumoase și atât de diferite, dar care, până la urmă, duc la acelelași funcții. Încep să îmi cunosc copiii sub alt aspect, vad ca unul e rațional, la obiect, concis, celălalt e plin de imaginație și profunzime. Și ce frumos se completează unul pe celălalt. Discuția a mers apoi în amănunt și am tras și concluzii.

Inima este importantă pentru că:
- ne ajută să trăim
- ne dă iubire
- oferim iubire
- ne ajută să avem sentimente, să fim buni

Creierul este important pentru că:
- ne ajută să gândim
- ne ajută să ne imaginăm
- ne ajută să creăm
- ne ajută să dansăm

Și în timp ce trasam concluziile a venit altă dilemă ... creierul e sus în capul nostru, deci mai sus decât inima, asta îl face mai important? Sincer nu m-am priceput să port această discuție, prin urmare mă voi documenta și voi reveni.

Seară frumoasă!

5 comentarii:

  1. ce copii profunzi si ce frumos au rapsuns/ buna abordarea de genul asta. iti dezvaluie lucruri nebanuite despre ei.
    Dante mi-a raspuns anatomic: amandoua sunt importante ptr ca daca tai o parte din creier mori si daca tai o parte din inima iar mori. el e fascinat de anatomie si de functionarea organelor asa ca... nici o filozofie de la el :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. wow!!!! abia astept sa-l prind si eu pe ioan la "colt" sa vad ce raspusnuri are :). felicitari Dante pt raspunsuri

      Ștergere
    2. Da, așa este, copiii au viziunea lor și dacă nu discutăm lucruri din acestea, aparent banale, pierdem; dacă discutăm ajungem să îi cunoaștem mai bine și de ce nu, și ei să ne cunoască mai bine.
      Foarte interesant răspunsul lui Dante; îmi dă mie impresia sau chiar așa este ... băieții sunt mai practici :)

      Ștergere
  2. Cat de frumoooosss!! Bravo voua,baieti! o sa-ncerc sa-i pun si eu lui Ioan aceleasi intrebari...revin cu raspunsurile lui (ana e prea mica, nu cred ca intelege ceva). Cred ca intrebarile voastre vor fi o mare provocare si pt noi. Multumim!
    Altfel... imi permit si eu sa-mi dau cu parerea-sper sa nu supar pe nimeni: eu cred ca inima e mai importanta decat creierul :d asa cum cred ca dragostea este mult mai importanta decat imaginatia/mintea... si mai cred si simt ca ar trebui ca mintea sa coboare cat de des in inima, pt ca numai atunci lucrurile se desfasoara intr-un mod normal

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Violeta, e interesant să purtăm astfel de discuții cu ei, să îi provocăm. În timp, tot acest exercițiu, toată această joacă îi va ajuta să extragă singuri pro/contra din situații și să aleagă pe placul lor.

      Ștergere