joi, 23 februarie 2012

Provocare in ghiveci


Laura Frunza a lansat o provocare pentru aceasta saptamana in care sa plantam ceva: o ceapa, un bob de fasole, un bulb de narcisa, o samanta de busioc, etc. Apoi sa punem ghiveciul pe pervaz, la lumina, sa-l ingrijim cu atentie si sa-i facem poze pe masura ce creste, infloreste ....

Eu am plantat bulbi de frezii si seminte de panselute.



Iar pentru copii am pregatit o tavita cu boabe de fasole si seminte de grau; sarcina lor e sa puna apa in aceasta tavita zilnic. Pentru ei am ales bulbii de fasole si semintele de grau pentru ca in general copiii nu au rabdare si asteapta rezultatul repede daca nu chiar ... imediat ;).



Si voiam cu aceasta ocazie sa va prezint cativa puiuti iesiti din bulbi

Avocado


Acesta este un avocado in varsta de 2 ani.



Si o zambliluta ratacita intr-un ghiveci care acum se pregateste sa infloreasca; imi pare rau ca nu am avut timp sa scot toti bulbii din pamant, asa cum imi propusesem. Acum sunt la un metru sub zapada, cu nici o sansa din partea mea sa-i pun macar in ghiveci. Mi-ar fi placut cativa ghiocei ....dar poate ma incumet si sap dub zapada ;))


O zi frumoasa va doresc si weekend placut!

4 comentarii:

  1. Foarte frumos Alina.
    Asa cum am scris pe blogul meu, astazi se planteaza in mod special BUSUIOCUL.
    Este o initiativa buna,mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, Alina,

    Am raspuns si eu la provocarea Laurei, plantand un sambure de avocado. "Plantand" nu e cel mai bun termen, deocamdata samburele e in apa.

    Am vazut ca tu ai deja o plantuta marisoara, de doi ani. Imi poti spune daca ai procedat la fel ca mine? Sau daca ai orice fel de sfat. Mi-as dori tare mult sa-l vad crescand.

    Postarea mea e aici:
    http://angib.wordpress.com/2012/02/20/avocado/

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Veronica! Interesant cu plantarea busuiocului, din pacate am ajuns destul de obosita aseara (dintr-o deplasare) si, desi pe drum ma gandeam sa plantez busuiocul (am si seminte) cum m-am asezat in pat, acolo am ramas ;)).
    Asteptam sa incolteasca graul si fasolea ... pentru lectia de biologie ;)).

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Angi,
    Asa cum ti-am scris pe blogul tau ...
    desi am rasfoit si eu netul si am vazut ca asa se pune samburele de avocado, nu am facut asa. Dar stiam pe cineva care l-a pus asa ca tine in apa. Dupa ce face radacina trebuie pus in pamant. Nu-mi dau sama daca samburele tau atinge apa …. trebuie sa o atinga si sa urmaresti daca scade si sa-i mai pui. Eu am lasat samburii cam o saptamana in apa (cu totul) apoi i-am pus asa in pamant; si au iesit. Plantuta ce are deja 2 ani n-a beneficiat de tratament special; sta in casa, la fel ca toate celelalte, nu in geam sa o arda soarele, iar vara o scot afara, la fel nu in soare. Astept sa treaca anii poate incepe sa rodeasca ;))

    RăspundețiȘtergere